Fotballakademitilbud på Holmlia fra 1. mars

Postet av Holmlia SK - Fotball den 7. Feb 2021

Fra Tine fotballskole 2020, foto Janne Gamst Andersen

Holmlia Sportsklubb, fotballgruppa tilbyr akademitrening fotball som et ekstratilbud for jenter og gutter fra første til sjette klasse (født 2014 til 2009) i perioden 1. mars til 31.mai 2021. Treningene vil foregår mandager, tirsdager og torsdager fra kl. 16.00 - 17.30 på Lusetjern kunstgress og med klubbhuset som base.

Ansvarlig for tilbudet er vår sportslige ansvarlige Dan Noam Winer. Han vil ha med seg erfarne instruktører, og det blir et eget tilbud for de som ønsker keepertrening. I løpet av tre måneders-perioden vil det være seks ulike tema - hver med to ukers varighet. Deltakerne får akademi-t-skjorte og drikkeflaske, samt frukt etter hver treningsøkt. Alle treninger vil bli gjennomført i tråd med de smittevernregler som til enhver tid gjelder.

Deltakerne kan velge mellom å delta to eller tre dager hver uke. Det er mulig å melde seg på for hele perioden (med rabatt), eller kun for en måned om gangen.

Prisen er

• for en dag pr uke kr. 1 300 pr måned eller kr. 3 500 for hele perioden fra 1. mars - 31. mai
  • for to dager pr uke kr. 1 500 pr måned eller kr. 4 100 for hele perioden fra 1. mars - 31. mai
  • for tre dager pr uke kr. 1 800 pr måned eller kr.  5 000 for hele perioden fra 1. mars - 31. mai.

Påmelding skjer via denne nettsiden - påmeldingsfrist for mars måned er 28. februar 2021.

Holmlia Sportsklubb, fotballgruppa har som målsetting at dette tilbudet skal bli et fast tilbud hver vår og høst i regi av klubben.

8 Kommentarer

• Holmlia SK - Fotball

Hvorfor burde man melde seg på akademitilbudet? Etter ønske fra flere hold, har klubben nå valgt å selv dra igang et akademi/ekstratilbud i nærområdet. Skal et slikt tilbud eksistere er man også helt avhengig av at folk melder seg på. Kvalitetsmessig og faglig mener vi at vi er på høyde med lignende tilbud i både nærområdet og Oslo. Prismessig er dette tilbudet rimeligere enn lignende tilbud i området. Tilbudet driftes av kompetente ledere og trenere med både pedagogisk utdannelse og fotballfaglige kurs/lisensieringer. De kjenner også Holmlia og utøverne på Holmlia godt. Overskuddet går tilbake til klubben og fotballgruppen, og vil kunne gi oss muligheter til å utvide og styrke eget anlegg og fasiliteter.

• Holmlia SK - Fotball

Er akademiet kun for de som ligger fremst i ferdighetsutviklingen? Nei, det er for alle som synes fotball er gøy!

• Holmlia SK - Fotball

Hvordan vil deltakelse på akademiet påvirke belastningen? Alt man gjør utenom å sove går under kategorien belastning. Derimot vil noen aktiviteter kunne oppleves som mer eller mindre belastende, ofte forbundet med hvordan utøverne opplever deltakelsen i aktiviteten. Målet for dette akademiet er å tilby tilpasset ferdighetstrening i fotball for alle barn uavhengig av nivå, ALLE skal ha det gøy og oppleve en form for mestring. På akademiet vil vi primært ha fokus på de mentale, tekniske og taktiske ferdighetene i fotballspillet. Den fysiske biten (i form av utholdenhet, styrke osv), vil ikke bli vektlagt, og vi mener derfor deltakelsen ikke vil gå nevneverdig ut over ytelsesevnen og belastningen til spillerne i trening og kamp utenom.

• Holmlia SK - Fotball

Vil man få refundert deltakeravgiften om lagstreninger eller kamper kommer tett på akademitreningen? Nei, påmelding er bindende. Skulle mange spillere fra ett lag ønske å delta på akademiet, vil dette kunne være et godt argument når treningstidene for våren skal settes opp. Det er ikke mulig å operere med fri avmelding av den grunn at det vil være vanskelig å sette opp kriterier for hva som er en gyldig grunn og ikke for avmelding. Samtidig er vi som skal drifte dette nødt til å ha en forutsigbarhet i forhold til hvor mange som skal delta i hver periode.

• Holmlia SK - Fotball

Hvorfor er akademiet fra kl 16.00-17.30? Dette er et tilbud i regi av Holmlia fotball, og som de fleste sikkert kjenner godt til drives store deler av arbeidet i klubben på frivillig basis. Trenere og andre ansvarlige for dette tilbudet har derfor andre forpliktelser i form av jobb/skole på dagtid, og derav tidspunktet. For å få til et tidligere tidspunkt ville alternativet vært å leie inn en ekstern aktør til å drifte tilbudet.

• Per Nitter Bondevik

Hei. Bra initiativ dette, og for mange er det nok viktig korleis dette kan kombinerar med lagstrening og kampar, når det måtte koma i gong.

• Per Ivar Hammershaug

Lurer på det samme som Hans Terje

• Hans Terje Bakke

Får man refundert pengene dersom det i ettertid viser seg at lagstreninger eller kamper kommer tett opp mot akademitreningene? Vi vet jo ikke noe om dette før kampprogrammet er klart. Har dere erfaring fra tidligere om spillerne orker trening/kamp kl 18 hvis de har vært på akademi til 17:30? Når serien starter må man sannsynligvis ofte dra kl 16 for å rekke mat og bortekamp...