Kvalitetsklubb

Postet av Holmlia SK - Fotball den 19. Jan 2017

Fotballgruppas styre besluttet i mai 2016 å starte en klubbutviklingsprosess gjennom deltakelse i Norges Fotballforbund og Oslo Fotballkrets kvalitetsklubbkonsept. I en klubbutviklingsprosess som vil pågå over to år, skal fotballgruppa dokumentere at vi oppfyller tilsammen 20 ulike kriterier innen områdene aktivitet, organisasjon, kompetanse og samfunns- og verdiarbeid for å bli sertifisert som kvalitetsklubb nivå 1.

Fotballgruppa får bistand fra veileder fra fotballkretsen til å drive prosessen fram til seritfisering. I vinter har styret i fotballgruppa fokus på kompetanseheving gjennom grasrottrenerkurs, tilbud om barnefotballkveld og ungdomsfotballkveld, og fotballederkurs trinn 1 til tillitsvalgte og lagledere. Arbeidet med sportsplan er startet, og vi er kommet langt i arbeidet med klubbhåndbok.

I bunn ligger vår visjon "Holmlia Sportsklubb skaper idrettsglede for alle" og våre verdier romslighet, entusiasme og redelighet.

Hensikten med arbeidet er å dokumentere rutiner, sikre god struktur i klubbarbeidet og forenkle fotballhverdagen for alle frivillige i klubben - alt innenfor trygge rammer for barn, ungdom og voksne. Ønsker DU å bidra i dette arbeidet, ta kontakt med styret i fotballgruppa på post@holmliafotball.no.

Mer informasjon om kvalitetsklubbkonseptet finner du på NFFs sine sider.