Årets kvinnelige leder

Postet av Kontoret den 13. Nov 2019

Holmlia Sportsklubb ønsker å gratulere Kari Hove med nominasjon til årets kvinnelige leder.

Dette er uten tvil en tittet få fortjent mer enn Kari.

Kari M. Hove, Holmlia SP

Kari kom inn i styre og stell i Holmlia SK på slutten av 80-tallet. I mer enn 20 år har hun vært en uslitelig lagleder for jentelagene J86 og J93, og klubbens ledende drivkraft for jentefotballen. Noe hun fortsatt er. Hun har vært økonomiansvarlig i fotballgruppa i over 20 år, og nesten like lenge i klubbens hovedstyre. Hun har hatt div styreverv i HSK i mer enn 20 år – både i fotballgruppa og i hovedstyret. Som en klubbkollega sier det:  "Kari er den råeste «stayeren» innenfor idretten som jeg har møtt".

Hun påtar seg lederansvar når det kreves, og hun leverer alltid. Jeg har aldri opplevd at Kari har påtatt seg et ansvar, og så ikke fulgt opp og utført oppgavene på en utmerket måte. Kari er en klar og tydelig leder, solid forankret i breddefotballens samfunnsbyggende rolle. Det er mange barn og unge på Holmlia som har mye å takke Kari for, og da særlig jenter. I 2011 ble hun valgt inn i kretsstyret i NFF Oslo, leder av Fairplay-komiteen fra 2013, og nestleder i kretsen fra 2014-2018. Hun har også sittet og sitter i flere komiteer i NFF Oslo, blant annet anleggsutvalget og organisasjonsutviklingskomiteen.

Kari er en stor forkjemper for Kvalitetsklubb og er selvfølgelig kvalitetsklubbansvarlig i egen klubb. I tillegg var hun leder av Kvalitetsklubbkomiteen frem til den ble en del av organisasjonsutviklingskomiteen.I 2018 tok hun over ledervervet i NFF Oslo og gjør der en utmerket innsats for alle spillere, trenere, dommer, ledere og ansatte i NFF Oslo.